We helpen je op weg naar succes met deze Top Trend van 2020: Storytelling van Veliche™ Gourmet

Innova Market Insights, wereldwijd marktleider in marktonderzoek in de voedingsmiddelenindustrie, heeft onlangs de top tien trends van 2020 gepubliceerd. De nummer 1, naar verwachting de populairste dit jaar, is ‘storytelling’.

Het verhaal achter voedingsproducten heeft een grote invloed op het nemen van besluiten, meer nog dan rationele argumenten, zoals kosten. Storytelling is ook onmisbaar voor een langdurige relatie met je eigen klanten. In plaats van ‘droge’ informatie en productspecificaties te delen, biedt storytelling je de mogelijkheid om op een meer emotioneel, persoonlijk niveau met mensen te verbinden. Veliche™ Gourmet ondersteunt je op dit vlak.

Storytellingtip #1: Duurzaamheid laten zien door middel van het Rainforest Alliance™ keurmerk.

Iedereen is fan van verhalen over het beschermen van de aarde. Als je ervoor kiest om duurzame producten te consumeren of ermee te werken, dan wil je 100% zeker weten waar deze vandaan komen. Daarom gebruiken wij uitsluitend cacao van boerderijen die gecertificeerd zijn door Rainforest Alliance™, een internationale non-profitorganisatie die zich inzet voor het behoud van biodiversiteit en het bevorderen van duurzame leefomstandigheden. Om dit te bereiken, zetten ze zich in om landbouwmethoden, bedrijfsvoering en consumentengedrag te veranderen.

Je kunt je ook registreren voor deze certificering en deze vervolgens gebruiken in je eigen storytelling. Wil je je klanten duidelijk laten zien dat je ingrediënten gebruikt die afkomstig zijn van boerderijen die gecertificeerd zijn door Rainforest Alliance™? Door vier simpele stappen te volgen, kan ook jij het keurmerk ‘Rainforest Alliance Certified™’ in je communicatie gebruiken. Je vindt de stappen hier.

Storytellingtip #2: Hoe kwaliteitschocolade wordt gemaakt

Veliche™ Gourmet is niet alleen 100% duurzaam, maar heeft ook een rijk karakter, een complexe smaak en een verrassende werkbaarheid – en het verhaal van de manier waarop onze chocolade wordt gemaakt is alleen al interessant om te delen. We weten dat gepassioneerde chefs alleen de allerbeste ingrediënten gebruiken, en daarom vertellen we je meer over het productieproces van onze chocolade. Dit kun je dan weer delen met je eigen klanten.

Voordat het product in onze keuken terechtkomt, maakt onze cacao een hele reis. Het proces bestaat uit drie hoofdstappen: verwerken, branden en malen, en produceren van chocolade. Meer weten? Klik hier.

Onderzoek van Innova Market Insights laat zien dat 60% van de consumenten wereldwijd zegt dat de verhalen achter een merk bepalen of ze het product wel of niet kopen. Consumenten willen met name weten waar de ingrediënten vandaan komen en wat de voordelen van het voedingsmiddel zijn. Wij helpen je graag bij het ontwikkelen van verhalen die precies deze doelen realiseren.

Natuurlijk horen we ook graag jouw eigen verhalen over Veliche™ Gourmet! Heb jij je klanten al blij gemaakt met een verrassing van chocolade? Een speciaal event nog specialer gemaakt? Laat het ons weten! @velichegourmet op Instagram en Facebook #velichegourmet

Delen